سفر با تور آری یا خیر؟
وبلاگی در زمینه سفر ,گردشگری و صنعت توریسم

پنج شنبه 9 بهمن 1399
ن : بنفشه

سفر با تور آری یا خیر؟

سفر برای کشف دنیا، شناخت مکانهای جدید، تجربه اتفاقات تازه و ملاقات با آدمهای جدید است. حال تفاوتی ندارد، این کار را با یکسال سفر با کشتی کروز، دو هفته دوچرخه سواری و یا با تور انجام دهید. همه مسافرها یکسان هستند. سفر برای برداشتن مرزها و دیدن دنیاست. روش های مختلفی برای سفر کردن وجود دارد و افرادی که اهل سفر کردن باشند، انواع آن را امتحان می کنند تا سبک مخصوص خود را پیدا کنند. سفر با تور، سفرهای انفرادی و… بعضی از افراد فکر می کنند سفر با تور کسل کننده است و به همین دلیل ترجیح می دهند تنهایی سفر کنند.

وقتی صحبت از تور می‌شود، مردم معمولا تصویری از یک اتوبوس شلوغ پر از توریست، عکس گرفتن در حالیکه راهنما در حال توضیح دادن درباره اهمیت محل بازدید است و بعد از سوار اتوبوس شدن و ادامه این ماجراها به ذهنشان می‌رسد. این افراد شاید تجربه ی خوبی از سفرهای قبلیشان که با تور بوده است نداشته اند و شاید هم تصوری است که بی دلیل در ذهنشان مانده است. اما همه تورها این طور نیستند، انواع مختلفی وجود دارد.

افرادی که خیلی سفر می کنند و در این کار کمی خبره شده اند شاید ترجیح بدهند تا تنهایی سفر کنند چون فکر می کنند اینطور آزادی بیشتری دارند و می توانند هیجان بیشتری را تجربه کنند و اگر با تور سفر کنند باید قوانین دست و پاگیری را تحمل کنند.

 

مطمئنا نمی توان مطلقا گفت که سفر با تور خوب است یا بد! این کاملا بستگی به روحیه و انتظارات شما از سفر و آژانس گردشگری ای دارد که با آن سفر کرده اید حتی زمان تور هم تاثیر گذار است. انتخاب آگاهانه تور با زمان مناسب می تواند ناشناخته هایی از مقصد رویایی تان را به شما نشان دهد. تورهایی هستند که فعالیت های جالبی دارند، معمولا راهنمایان تور به خاطر تجربه های زیادی که دارند، اطلاعات خیلی دقیقی از مقصد گردشگری دارند و در نتیجه سفر با آنها و استفاده از دانش آنها می تواند شما را در حد یک فرد محلی یا شاید حتی بیشتر از آن در مورد یک مکان اطلاعات دهد. داشتن یک راهنما که به شما اطلاعاتی را درباره منطقه بدهد بهتر از این است که شما فقط آن منطقه را ببینید.

از مزایای سفر با تور می توان به خدماتی مانند رزرو بلیط هواپیما، رزرو هتل، بسته به نوع تور شام و ناهار و صبحانه کاملا با هماهنگی قبلی و بدون نیاز به کاری از طرف شما انجام می شود. همچنین باعث افزایش امنیت و کم شدن استرس می شود به طور کلی آیا می توان به راحتی لباس ها را در چمدان یا کوله پشتی ریخت و به یک کشور دیگر و مقصدی نامعلوم سفر کرد؟ مطمئنا نه.

اگر شما بخواهید انفرادی سفر کنید باید واقعا در اینکار ماهر باشید در حالیکه در سفر با تور تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک تور خوب در یک زمان مناسب انتخاب کنید تا برای همیشه شیفته ی این نوع سفر شوید. تورها مزایای زیادی دارد به خصوص برای کسانی که به تازگی می‌خواهند سفر را شروع کنند.

از مزایای دیگر تور برنامه‌ریزی دقیق و مشخص که باعث کاهش هدر رفتن وقت می‌شود و همچنین پرداخت هزینه‌ی کمتر.در نهایت باید گفت هیچ مشکلی برای سفر کردن با تور وجود ندارد، بلکه توصیه می‌شود حتما از تورهای خوب برای سفرهایتان استفاده کنید، بخصوص اگر تجربه‌ای شخصیتان در سفر کردن کم است. فقط باید سعی کنید ارتباطی خوب با رهنمای تورتان برقرار کنید.

 

سفر با تور برای چه کسانی مناسب است؟

بطور خلاصه میتوان گفت که برای گروه های زیر سفر با تور توصیه شده و میتواند گزینه مناسبی برای آنان باشد:

۱.کسانی که زمان کافی برای برنامه‌ریزی سفر ندارند

۲. کسانی که برای نخستین بار تنها سفر می‌کنند

۳.کسانی که به دنبال یافتن دوست هستند

۴.کسانی که زبان مقصد را نمی‌دانند و با محیط آنجا آشنا نیستند.

۵.کسانی که به مناطق خاص و ممنوع علاقه داشته که امکان سفر به آنجا برای مسافران انفرادی وجود ندارد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، ،



تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سفر نگار  و آدرس safarnegar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.